Related image

5 Sebab Wanita Bijak Susah Dapat Jodoh

Related image

Jika dilihat sekarang, semakin bijak seorang wanita itu semakin susah mereka untuk dapatkan jodoh.

Jodoh, ajal, maut di tangan Tuhan. Tapi boleh dikatakan kebanyakan wanita bekerjaya dan bijak, sukar untuk mendapatkan jodoh. Apa sebabnya??

1. SUDAH BIASA LAKUKAN SEMUANYA SENDIRI

Wanita bijak pasti mempunyai kerjaya yang bagus dan ada pendapatan sendiri. Disebabkan itu mereka lebih sibuk melakukannya semuanya sendiri, sentiasa sibuk sehingga tiada masa untuk cari pasangan.

2. TERLALU MEMILIH & INGINKAN YANG SEMPURNA

“Kau ni terlalu memilih kot, sebab tu susah dapat jodoh.” Ini antara punca mereka susah dapat jodoh. Wanita bijak sangat mementingkan kesempurnaan dan inginkan pasangan sama seperti mereka.

3. TERLALU SIBUK & HANYA ADA MASA UNTUK DIRI SENDIRI SAHAJA

Wanita bijak sentiasa memikirkan tentang masa depan. Mereka hanya fikirkan tentang kerja sehingga lupa tentang kebahagian keluarga, soal jodoh dan cinta.

4. PERNAH TERLUKA & TIDAK MAHU ULANGI KESILAPAN SAMA

Tidak dapat dinafikan gagal dalam hubungan lalu jadi punca wanita bijak tidak mahu mengulangi kesilapan sama. Bagi mereka, lebih baik fokus dengan kerjaya dari memikirkan perkara yang menyakitkan

5. LEBIH MEMENTINGKAN ORANG LAIN DARI DIRI SENDIRI

Bagi mereka, kebahagiaan orang lain lebih penting dari diri sendiri. Wanita bijak sentiasa memikirkan untuk membahagiakan keluarga dan menjadi kebanggaan orang tua mereka.

Majikan Boleh Kena Tindakan Jika Stresskan Pekerja

 

Berikutan beban kerja yang tinggi di masa kini, majikan yang memberikan tekanan kepada pekerjanya akan dikenakan tindakan undang-undang.

Menurut Timbalan Menteri Sumber Manusia, Datuk Seri Ismail Abdul Muttalib, pihaknya pihaknya tidak akan bertolak ansur, termasuk mengambil tindakan undang-undang ke atas majikan yang tidak menghargai pekerja mereka.

Memetik laporan Sinar Harian, tindakan akan diambil ke atas majikan yang tidak tahu langsung untuk berterima kasih dan majikan yang mendera pekerja.

“Kita tidak akan teragak-agak untuk mengambil tindakan ke atas majikan yang tidak tahu langsung untuk berterima kasih, apatah lagi mendera pekerja yang selama ini banyak berkhidmat dan memberikan sumbangan kepada majikan mereka,” katanya di Dewan Rakyat minggu lalu.

Menurutnya lagi, undang-undang tersebut antara langkah kementerian untuk majikan yang mendera pekerjanya.

Langkah itu juga merupakan tindakan drastik untuk mengelakkan terjadinya masalah mental dikalangan pekerja akibat daripada tekanan kerja.

Sumber: Sinar Harian

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *